Har bagt durumbrød og lavet falafelfars til i aften.
Mad og drikke
For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!
Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.
Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.
Nice!
Hvad har du i falaflerne?
Jeg fik lavet en caribisk karry forleden. Det var vildt lækkert, og kollegerne var meget misundelige på min madpakke i går!
Hvis man er til stærk, krydret mad, så kan det stærkt (tøhø) anbefales.
Lyder nice. Hvad gør den til caribisk og ikke bare en karryret ?
Farhumor: Kan man kalde retten karrybisk ?
Og kan man kun købe karrybisk i karrybiks?
Lidt andre ingredienser og krydring (særligt krydderurter) end en inder ville bruge: https://youtu.be/DDuP4bukVfs
Min mand lavede pad kapao i går aftes - mega spicy, men altid så lækkert! Og han lavede endda en tofu kapao version til vores vegetar barn.
Jeg søgte lidt rundt på nettet om fornuftige snacks der går godt til alkohol, og en foreslog kiks med friskost, så jeg tænkte at knækbrød også kunne gå an, og prøvede så knækbrød lavet på rugmel med sesamfrø og relativ billig friskost fra Lidl, og det er bare himmelsk. Så jeg har eksperimenteret lidt med man kan putte på. Radisser, soltørrede tomater, løg, syltede agurker og rødkål, og rødkål er nok min foretrukne combo indtil videre, men det på glas er så også 13% sukker, så klart at det smager godt.
Nu er jeg sådan mere, hvilken alkohol går godt til den her snack 🙂
Men god italiensk salami eller andet tørret kød, ost og godt hvidt brød går godt til det meste.
Ja, jeg tænkte det samme. Forhåbentlig ikke lunkne Slots Classic, som har stået for længe i solen!
Makrelguf på mariekiks (eller klorblegt toastbrød) ville være mit bud til en snack til at akkompagnere en lunken slots classic
Kødpålæg går man stort set aldrig galt i byen med, men jeg prøver at spise mindre af det, ikke kun for min pengepungs skyld, men også fordi jeg gerne vil spise mindre af det. Nitrit, etik etc.
Så er der vin og ost 🙂
Gode sardiner i olie er også en glimrende snack til et glas hvidvin.
Du kan også gå helt 90er (70er?) med grøntsags-stave og dip.
Eller kombinere snack og alkohol og lave en Bloody Mary