this post was submitted on 30 Apr 2026
9 points (100.0% liked)

Mad og drikke

158 readers
4 users here now

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

founded 2 years ago
MODERATORS
 

Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

top 13 comments
sorted by: hot top controversial new old
[–] Undercoat2141@feddit.dk 7 points 1 month ago (1 children)

Har bagt durumbrød og lavet falafelfars til i aften.

[–] Tralle@feddit.dk 5 points 1 month ago

Nice!

Hvad har du i falaflerne?

[–] President_Pyrus@feddit.dk 7 points 1 month ago (1 children)

Jeg fik lavet en caribisk karry forleden. Det var vildt lækkert, og kollegerne var meget misundelige på min madpakke i går!

Hvis man er til stærk, krydret mad, så kan det stærkt (tøhø) anbefales.

[–] Klorofyl@feddit.dk 4 points 1 month ago (2 children)

Lyder nice. Hvad gør den til caribisk og ikke bare en karryret ?

Farhumor: Kan man kalde retten karrybisk ?

[–] Underbroen@feddit.dk 3 points 1 month ago

Og kan man kun købe karrybisk i karrybiks?

[–] President_Pyrus@feddit.dk 3 points 1 month ago

Lidt andre ingredienser og krydring (særligt krydderurter) end en inder ville bruge: https://youtu.be/DDuP4bukVfs

[–] Monkyhands@feddit.dk 6 points 1 month ago* (last edited 1 month ago)

Min mand lavede pad kapao i går aftes - mega spicy, men altid så lækkert! Og han lavede endda en tofu kapao version til vores vegetar barn.

[–] RedSnt@feddit.dk 5 points 1 month ago (1 children)

Jeg søgte lidt rundt på nettet om fornuftige snacks der går godt til alkohol, og en foreslog kiks med friskost, så jeg tænkte at knækbrød også kunne gå an, og prøvede så knækbrød lavet på rugmel med sesamfrø og relativ billig friskost fra Lidl, og det er bare himmelsk. Så jeg har eksperimenteret lidt med man kan putte på. Radisser, soltørrede tomater, løg, syltede agurker og rødkål, og rødkål er nok min foretrukne combo indtil videre, men det på glas er så også 13% sukker, så klart at det smager godt.

[–] Tralle@feddit.dk 5 points 1 month ago (2 children)

Nu er jeg sådan mere, hvilken alkohol går godt til den her snack 🙂

Men god italiensk salami eller andet tørret kød, ost og godt hvidt brød går godt til det meste.

[–] President_Pyrus@feddit.dk 4 points 1 month ago (1 children)

Ja, jeg tænkte det samme. Forhåbentlig ikke lunkne Slots Classic, som har stået for længe i solen!

[–] Tralle@feddit.dk 3 points 1 month ago

Makrelguf på mariekiks (eller klorblegt toastbrød) ville være mit bud til en snack til at akkompagnere en lunken slots classic

[–] RedSnt@feddit.dk 2 points 1 month ago (1 children)

Kødpålæg går man stort set aldrig galt i byen med, men jeg prøver at spise mindre af det, ikke kun for min pengepungs skyld, men også fordi jeg gerne vil spise mindre af det. Nitrit, etik etc.

[–] Tralle@feddit.dk 3 points 1 month ago

Så er der vin og ost 🙂

Gode sardiner i olie er også en glimrende snack til et glas hvidvin.

Du kan også gå helt 90er (70er?) med grøntsags-stave og dip.

Eller kombinere snack og alkohol og lave en Bloody Mary