this post was submitted on 12 Feb 2026
9 points (100.0% liked)

Mad og drikke

158 readers
4 users here now

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

founded 2 years ago
MODERATORS
 

Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

top 4 comments
sorted by: hot top controversial new old
[–] Tralle@feddit.dk 7 points 4 months ago

Vi trænger til noget varmt og tungt til at stå imod de onde krafter fra øst!

Så jeg har smidt to bove fra et krondyr i en gryde med ancho og chipotle chili, løg, hvidløg, bønner, en rest fond og noget øl.

Nu står det og hygger sig og bliver mør, så står den ellers på tortillas i aften.

[–] Marand@feddit.dk 3 points 4 months ago (1 children)

Jeg kan godt lide rugbrød snacks men det er ikke noget man altid kan finde i butikker så er begyndt at lave dem selv ved bare at lade rugbrød ligge ude i et par dage og måske sprøjte lidt olie over. Det er ret lækkert (og billigt!). Nogen andre som laver/køber alternative snacks?

[–] bobslaede@feddit.dk 4 points 4 months ago (1 children)

Jeg kan godt lide selv at fikse saltede mandler. Det er ret nemt, og tager ikke lang tid. Koster væsentligt mindre end dem fra Kims.

[–] President_Pyrus@feddit.dk 3 points 4 months ago

Samme her. Af alle snacks er det egentligt også relativt sundt, for det er jo praktisk talt bare mandler og salt.