this post was submitted on 07 May 2026
8 points (100.0% liked)
Mad og drikke
158 readers
4 users here now
For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!
Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.
Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.
founded 2 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
view the rest of the comments
Jeg fik lavet rabarber crumble i weekenden. Det er ynglings!
Shakshuka i går, også rigtig god.
Denne weekend håber jeg at få lavet Okonomiyaki :) Det glæder jeg mig til.
Jeg lavede også rabarcrumble i fredags. Det er virkelig en skøn dessert, men det gælder om at holde sig til mens butikkerne faktisk har rabarber!
Yes! Mine forældre har heldigvis i haven, så om en måneds tid eller lignende kan jeg høste hos dem, og lave det igen.
Overvejer også om ikke jeg skulle lave et bed med nogen. Det er skønt!
Jeg har så mange rabarber allerede at jeg er nervøs for om jeg overhovedet kan få dem brugt.
Trifli
Tærter
Og så er is på rabarber bare lækkert, men obs på syren, den kan godt få fløden til at klumpe :)
Der skal altså bare mange triflier til 😂 jeg tænker jeg kan lave trifli til 30 mennesker bare med det der er nu, og sæsonen er knap startet!
Ja okay 🙂
Det står flot det bed.
Vi bruger også at lave kompot eller syltetøj på det, godt med vanilje i, super lækkert på youghurt/a38/kefir/skyr til morgenmaden
Enig, jeg laver tit rabarbermarmelade på italiensk opskrift med appelsinsaft, det skal jeg helt sikkert gøre igen 🙂
Crumble hver dag :)
Saftevand er også rigtig godt!
Syltetøj!
Vores rabarberbed skal lige have et år eller to mere før vi kan begynde at høste.
3 forskellige sorter.
Det er virkeligt en nem plante at holde, den udkonkurrerer nærmest al ukrudt.
Fat i en stikling, eller hvad man kalder et stykke rod, og i gang i efteråret. Sådan her
Rabarber er bare fantastisk.
Jeg må i gang til efteråret!
Har du en terasse så kan du fint holde den i en stor krukke