Spaghetti med kyllingeboller i går. Det er faktisk en ganske glimrende ret, og en hvor jeg ikke savner oksekødet i kødbollerne.
Mad og drikke
For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!
Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.
Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.
Hjemmerøget laks med æbletræsflis.
Først gnubbede jeg laksen med 50/50 salt/sukker og lagde den i køleren i 6 timer.
Lavede en pølse af kul i weberen som jeg tændte i den ene ende.
Lagde teæflis oven på kullene så de stille og roligt afgav røg.
Forsøgte at holde temp på 90 grader i to timer.
Resultatet blev ret lækkert. Lidt for salt, så næste gang ryger den i køleren med salt og sukker i 4-5 timer i stedet for.



Årh det ser godt ud! Er der en grund til, du skærer ned på tiden i stedet for at skære ned på saltmængden? Jeg synes tit jeg ender omkring 30/70 salt/sukker når jeg marinerer.
Man kan vel også veje salt ud på baggrund af vægten på fisken?
Det var også virkelig godt. Laksen var bare fra lidl. Næste step må være at finde en rigtig lækker laks.
Og nej, hehe. havde slet ikke overvejet at justerer på ratioen. Nu er mit liv lige blevet mere kompliceret :)
Det er bøvlet at finde god laks.
Skal det være opdræt mener jeg det færøske skulle være mindre dårligt. Noget med miljøaftrykket ikke er helt så slemt fordi der ikke er så mange elve eller floder i nærheden.
Blev også til en pizza på anni70 i holbæk. Et af få gode pizza steder på Sjælland ( ud over i kbh )
