this post was submitted on 04 Jun 2026
8 points (100.0% liked)

Mad og drikke

158 readers
4 users here now

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

founded 2 years ago
MODERATORS
 

Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

top 9 comments
sorted by: hot top controversial new old
[–] Tralle@feddit.dk 10 points 2 weeks ago (1 children)

Lavede ratatouille den anden dag, det kan anbefales!

[–] WaxRhetorical@lemmy.world 7 points 2 weeks ago

Mit "luksusgilde" i studietiden var ratatouille, kartoffelgratin, grillkylling og en champignonsauce. Dit billede bringer minder frem

[–] WaxRhetorical@lemmy.world 8 points 2 weeks ago (3 children)

Jeg skal til et kage-sammenskudsgilde i Geneve på lørdag. Har tænkt en del over hvad jeg skulle medbringe, og er endt på klassikeren drømmekage. Laver en tester i morgen for at sikre mig at den bliver svampet og ikke tør, og så den store omgang lørdag morgen så den kan være helt frisk.
Bliver interessant at se hvad folk tager med, det er en kulturelt ret blandet flok har jeg indtryk af (24 medbringer kage, kender kun arrangøren)

[–] Tralle@feddit.dk 7 points 2 weeks ago (1 children)

Drømmekage er godt nok også en god klassiker

[–] WaxRhetorical@lemmy.world 5 points 2 weeks ago

Ja, det var min foretrukne standardkage som barn og ung. Har måske spist lidt for mange af dem fra den lokale Føtexbager i gymnasietiden..

[–] SorteKanin@feddit.dk 5 points 2 weeks ago (1 children)

Lyder sgu lækkert, sådan en kagebuffet! Ved ikke om mit kaloriebudget ville kunne holde til det 😂

[–] WaxRhetorical@lemmy.world 4 points 2 weeks ago

Det ødelægger budgettet for hele ugen, hvis ikke måneden 😂

[–] Klorofyl@feddit.dk 3 points 2 weeks ago (1 children)

Kan anbefale at starte med et lag topping inden du lægger sandkage. Der skal selvfølgelig topping oven på sandkagen også. Altså drømmekage med bunding og topping.

[–] WaxRhetorical@lemmy.world 2 points 2 weeks ago

Ah, interessant! Det havde jeg slet ikke overvejet, jeg laver en tester med det, tak for tippet!