this post was submitted on 09 Oct 2025
9 points (100.0% liked)

Mad og drikke

158 readers
4 users here now

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

founded 2 years ago
MODERATORS
 

Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

top 3 comments
sorted by: hot top controversial new old
[–] Junkers_Klunker@feddit.dk 7 points 8 months ago

Jeg lavede goulash i gigantiske mængder i går da jeg faldt over 2kg skært oksekød på datosalg. Så kunne jeg få tømt køleskabet og fryseren for grøntsager der ellers nok bare var blevet glemt. Den eneste udgift udover kødet var de vanvittige mængder paprika der skal i sådan en omgang.

[–] SorteKanin@feddit.dk 4 points 8 months ago

Jeg lavede bolognese den anden dag, efter inspiration fra denne video. Jeg må sige, jeg har aldrig lavet en så god bolo. Langtidskogning i ovnen tror jeg gør underværker. Næste gang tror jeg at jeg vil prøve at justere opskriften med flere grøntsager og linser, for at strække kødet noget mere.

[–] Tralle@feddit.dk 3 points 8 months ago* (last edited 8 months ago)

Købte et fint Crown Prince græskar i Kvickly, en del af deres halloween udstilling.

Er ikke halloween fan så fandt fryd i jeg spiste et græskar tiltænkt pynt 🙂

Igår blev det noget stegt græskar, palmekål (ikke vores egen, fuck kålorme), løg hvidløg og lidt saltede kapers. Og en par skiver krondyr steg.

Vi tager på familiebesøg weekenden over så lavede en god omgang græskarsuppe så vi har noget nemt når vi kommer hjem igen.