this post was submitted on 11 Sep 2025
10 points (100.0% liked)

Mad og drikke

158 readers
4 users here now

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

founded 2 years ago
MODERATORS
 

Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

top 14 comments
sorted by: hot top controversial new old
[–] President_Pyrus@feddit.dk 6 points 9 months ago (1 children)

Pitabrød med tun, tomat, agurk og tomat de sidste par dage. Simpelt men lækkert 🙂

[–] Klorofyl@feddit.dk 7 points 9 months ago* (last edited 9 months ago) (1 children)

Godmorgen.

Tror du glemte tomat 🤪

[–] President_Pyrus@feddit.dk 7 points 9 months ago

Godformiddag - jeg stod op kl 03:15 for at være på arbejde kl 05. Og der skulle nok have stået gulerod 🫡

[–] SorteKanin@feddit.dk 5 points 9 months ago

Jeg har pizzadej i køleskabet klar til i morgen, så skal bagestålet frem :)

[–] TDCN@feddit.dk 5 points 9 months ago

Stir-fry med udon nudler. Super nemt og hurtigt.

[–] djmikeale@feddit.dk 4 points 9 months ago (1 children)

I dag skal jeg lave blinis med min 6-årige dreng. Glæder mig! Han glæder sig også - nok mest til at pynte og spise dem.

[–] Tralle@feddit.dk 3 points 9 months ago (1 children)

Hvad skal i have på dem ?

[–] djmikeale@feddit.dk 4 points 9 months ago

Det var lidt blandet hvad der kom på dem - vi havde røget laks, nogle små rejer, løg, agurk, creme fraiche, dild, og stenbiderrogn.

[–] Tralle@feddit.dk 4 points 9 months ago (1 children)

Se min burger!

Jeg er satme stolt af den bolle!

[–] SorteKanin@feddit.dk 3 points 9 months ago (1 children)

Wauw, den bolle ser også virkelig fed ud! Har du fulgt en opskrift?

[–] Tralle@feddit.dk 2 points 9 months ago

Joshua Weissmans opskrift.

Det lykkedes rigtig godt, tilpas luftige og ikke for tunge.

Det med at pensle dem med smeltet smør (eller oksetalg i det her tilfælde) giver lige det sidste.

[–] Klorofyl@feddit.dk 4 points 9 months ago (1 children)
[–] Tralle@feddit.dk 3 points 9 months ago

Det går man heller aldrig rigtig fejl med 🙂

[–] HejMedDig@feddit.dk 2 points 9 months ago

Jeg blev i weekenden introduceret for Beluga Bolognese , det er virkelig godt. Så hvis man vil prøve at reducere sit kødindtag, kan det klar anbefales