this post was submitted on 04 Sep 2025
9 points (100.0% liked)

Mad og drikke

158 readers
4 users here now

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

founded 2 years ago
MODERATORS
 

Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] Tralle@feddit.dk 5 points 9 months ago* (last edited 9 months ago) (1 children)

Kom lidt sent i gang med grillen, men prøver at langtidsgrille et stykke bov fra dexter-kvæg. Har tidligere haft ok held med "slange metoden" i weberen.

Har ligget i en rub med ancho, chipotle, cayenne, salt sukker, løg og hvidløgs-pulver og lidt sennep natten over. Håber den gider at blive mør. 😄

Går det efter planen skal den blive til fyld i tacos.

Dejligt at have ferie og hygge med de her ting 🙂

[–] Tralle@feddit.dk 4 points 9 months ago* (last edited 9 months ago) (1 children)

Guacamole, pico de gallo, frijoles refritos, hjemmegjorte majs tortillas, og et stykke ko der er trukket i stykker (og en hund)

[–] Klorofyl@feddit.dk 5 points 9 months ago (1 children)

Måske er det en kulturting. Men jeg finder det lidt grænseoverskridende at trække en hund i stykker.

Din mad ser mega lækker ud. Hvor får du Dexter fra?

[–] Tralle@feddit.dk 2 points 9 months ago (1 children)

Vi kender en der kender en, du ved 🙂

Flink gammel gut der opdrætter dem.

Har du muligheden så prøv et stykke

[–] Klorofyl@feddit.dk 2 points 9 months ago* (last edited 9 months ago)

Holder selv skotsk højland. Håber jeg får tid ( energi ) til at slagte en til efteråret.