this post was submitted on 21 May 2026
9 points (100.0% liked)

Mad og drikke

158 readers
4 users here now

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

founded 2 years ago
MODERATORS
 

Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.

Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk .

God lille-fredag og bon appétit!

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] Tralle@feddit.dk 6 points 1 month ago (1 children)

Den gamle hund på 11, var så "venlig" at hente en (af vores egne) høne til os i forgårs. 🤦🏻‍♂️ Mindre heldigt.

Vi fik stegt kylling. Dertil pasta med citron og kapers.

Blomkålsalat med æble og nødder til. Elsker rå blomkål.

Hønen var navngivet Melvin af min nevø, den var nu lidt sej, både i livet og på bordet 🙂

Men en araucana på et år kan nok heller ikke forventes at være mør. Så lærte vi det, skulle det ske igen bliver den kogt.

I går lavede vi forårsruller på kronvildt og en masse svampe fra sidste efterår.

Krydret med en sjov peber der fulgte med da jeg bestilte peber hjem sidst.

Satte en god slat af mundhulen til i sådan en citrus/bær-eftersmag som blev hængende længe, lidt som scheshuan peber hvis I kender det.

[–] hefulgafugl@feddit.dk 4 points 1 month ago (1 children)

Spændende og lækkert. Jeg har tørsprængt sådan nogle seje høns med held og så stegt af ovn i varierende tid. Sådan en peber vil jeg gerne prøve, jeg har haft lang peber, det lignede lidt tror jeg.

[–] Tralle@feddit.dk 4 points 1 month ago* (last edited 1 month ago) (1 children)

Det var også en god ide at sprænge den. Det må prøves.

Lang peber smager helt anderledes, det lang peber jeg har har noter af kanel og andre varme krydderier. Men det er fra samme art plante kan jeg læse mig til.

Assam peber hedder det hvis du skal prøve det.

[–] hefulgafugl@feddit.dk 4 points 1 month ago

Der skal jeg klart prøve, så vil jeg bestille Aleppo chili samtidig.