this post was submitted on 14 May 2026
11 points (100.0% liked)
Mad og drikke
158 readers
4 users here now
For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!
Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.
Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.
founded 2 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
view the rest of the comments
Min bedste souvenir, og gave til mig selv, er japanske knive! Nu er det faktisk sjovt nok at snitte amok i grønsager!
Det er også mediterende at slibe dem, ikke mindst fordi jeg ikke er så god, så det går langsomt.
Hvad er det for nogle sten du har på væggen? Og hvem har præsteret knivene.
Det er et totalt kaninhul at hoppe i.
Beklager billedet, men det er en "dårlig kniv dag"
De bliver brugt....
Kisuke, 2x mazaki, 3x hiromoto og munetoshi Har selv gjort håndtaget på mazakien længst til! venstre
Har du natursten til at slibe?
🤩 Wow! Mega flot håndtag du har begået! Hold da fast!
Mine knive er fra Tower Knives i Osaka, jeg kan ikke huske præcis hvad de hedder, men det var deres egne knive. Sjovt nok er det ejet af en dansker, men det fandt jeg først ud af efter jeg havde købt knivene. Ikke at det havde gjort den store forskel.
Jeg købte en 1000/3000 sten i butikken, og fik en fin anvisning til slibning, så jeg får vinklen korrekt.
Det er skifer sten på væggen. Sådan noget i flere farver. Kunne godt hedde "Sumie". Har dem også på gulvet i 40x40. De er ret taknemmelige.
Godt værktøj er altid lækkert!
Jeg ville gerne at der var en god historie bag mine, men har kun været i Japan ganske kort, Nagoya.
Det var før jeg tænkte på køkkenknive.
En af de større forhandlere i Europa af japanske knive og naturslibesten ligger i Ulfborg af alle steder...
Den var lidt pænere uden rust. (Men godt med kødsaft patina)
Den midterste "western" har jeg efter anbefaling tyndet i bladet.
Overgangen mellem ståltyperne er alt for fedt
Ja det ser mega fedt ud.
Jeg købte mine i rustfri. Jeg tror ikke jeg ville kunne vedligeholde dem ellers.