this post was submitted on 25 Jan 2026
15 points (100.0% liked)

Mad og drikke

158 readers
4 users here now

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

founded 2 years ago
MODERATORS
 

Braiserede svinekæber er simpelthen bare en gudeskøn ret, og så lækker at have stående og simre på komfuret om eftermiddagen. Jeg brugte naturligvis en hel flaske Ale nr 16 fra Refsvindinge og drak måske også en enkelt til maden ;)

top 7 comments
sorted by: hot top controversial new old
[–] superweeniehutjrs@lemmy.world 4 points 4 months ago (1 children)
[–] President_Pyrus@feddit.dk 2 points 4 months ago

Ja, det er virkelig en af de skønne retter, som jeg får lavet alt for sjældent

[–] President_Pyrus@feddit.dk 3 points 4 months ago (1 children)

I øvrigt er mosen en kartoffel-sellerimos, med cirka 2/3 kartoffel og 1/3 selleri. Det giver altså en skøn nøddeagtig smag til mosen, som jeg holder utrolig meget af, og gør den lidt mere let. Hvis du synes at kartoffelmos godt kan blive lidt for tungt, så ville jeg prøve at komme lidt selleri i også!

[–] SorteKanin@feddit.dk 3 points 4 months ago (1 children)

nøddeagtig smag til mosen

Jeg har hørt at man også kan opnå dette hvis man bruger aspargeskartofler i stedet for de almindelige.

[–] President_Pyrus@feddit.dk 3 points 4 months ago (1 children)

Jeg har faktisk aldrig overvejet at lave mos af aspargeskartofler. Min tanke er at mos skal laves af kartofler, som nemt koger ud. Og det ville jeg virkelig ikke beskrive aspargeskartofler som

[–] SorteKanin@feddit.dk 1 points 4 months ago (1 children)

Lyder som noget der bør prøves af 😉

[–] President_Pyrus@feddit.dk 2 points 4 months ago

Ja, det er ikke umuligt på et tidspunkt. Men kartoffel-sellerimos er altså virkelig også lækkert