this post was submitted on 16 Dec 2025
8 points (100.0% liked)

Mad og drikke

158 readers
4 users here now

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

founded 2 years ago
MODERATORS
 

800 peso = 86 kr.

Man spiser billigt i filippinerne 😁

top 2 comments
sorted by: hot top controversial new old
[–] SorteKanin@feddit.dk 3 points 6 months ago (1 children)

Interessant at en familiemenu lader til at rette sig mod 3 personer, altså 2 forældre og 1 barn gætter jeg på? Er det unormalt i filippinerne at have mere end et barn? I Danmark ville jeg da kraftigt antage at en "familiemenu" ville rette sig mod 2 forældre, 2 børn, altså 4.

[–] meldrik@lemmy.wtf 3 points 6 months ago* (last edited 6 months ago)

Jeg vil sige at det er unormalt ikke at have mere end 1 barn.

Der findes også en version til 4, men det er faktisk meget normalt at man deles om al maden. Så du bestiller ikke rigtig én menu pr. person, men bestiller “lidt af hvert” og så tager man ellers bare. Sådan er mange af menuerne bygget op. Også på restauranter.

Vi bestilte 2 af den til 799 til 9 voksne og der var faktisk mere end rigeligt. Vi endte med at tage spaghettien med hjem 😅