this post was submitted on 19 Oct 2025
28 points (100.0% liked)

Mad og drikke

158 readers
4 users here now

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

founded 2 years ago
MODERATORS
 
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] SorteKanin@feddit.dk 6 points 8 months ago (1 children)

Pizzadej er ikke som sådan svær at lave, men det kræver en del æltning så hvis du ikke har en røremaskine kan det godt være du kommer til at svede en del 😅. Det var i hvert fald min oplevelse inden jeg købte min røremaskine. Men det kan sagtens gøres i hånden.

[–] President_Pyrus@feddit.dk 5 points 8 months ago (1 children)

Man kan dog godt lave en æltefri version, efter de samme principper som for æltefrit brød. Det kræver dog en del øvelse at få til at fungere. Jeg ælter normalt min på min elendige maskine, og når jeg så mister tålmodigheden fordi den reelt ikke bliver æltet, så bliver det med klør fem. Men Adam Ragusea har vidst nok en fremgangsmåde på Youtube.

[–] SorteKanin@feddit.dk 2 points 8 months ago* (last edited 8 months ago)

Brød kan jeg godt se, men jeg har aldrig hørt om æltefri pizzadej. Det kan måske lade sig gøre, men jeg forestiller mig at man vil have problemer med at strække den ud uden at bruge en kagerulle.

Jeg blev også inspireret af Adam Raguseas metoder, men har så justeret lidt sidenhen. I hans første pizza-video bruger han skam også en røremaskine - det stoppede han kun med for at hans videoer relaterer til flere folk, altså også dem som ikke har en røremaskine.