this post was submitted on 10 Jul 2025
8 points (100.0% liked)
Mad og drikke
158 readers
4 users here now
For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!
Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.
Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.
founded 2 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
view the rest of the comments
Jeg går lige og venter på den sidste levering af chilifrø, og så skal de sættes til at spire. Som jeg skrev om herinde for nogle dage siden, så har jeg købt nogle sichuanesiske tørrede Er Jing Tiao chilier, som jeg vil forsøge at få til at spire. De er uundværlige i sichuanesisk madlavning, men er fuldstændig umulige at opdrive friske i vesten, og der er nærmest ikke nogen i vesten, der sælger dem tørret. Så da keg opdagede at der er et lille svensk firma, der faktisk har dem måtte jeg da slå til og købe en pakke. Så når de kommer hjem vil jeg forsøge at få dem til også at spirre, og håbe at frøene ikke er døde.
Derudover så går jeg og overvejer kraftigt (læs: sammenligner priser og slår hul på sparegrisen) at købe mig et ølbrygningssæt. Det er noget jeg har prøvet en enkelt gang før for mange år siden, og det er både sjovt og lærerigt at prøve. Og så kan man jo få sig en god velsmagende øl ud af det :)
Og så har jeg da også lige fået startet mig en surdej, så mon ikke jeg snart får bagt endnu mere brød. Måske endda jeg skulle genbruge malten fra ølbrygningen i brød en gang i mellem - det kunne sikkert være lækkert!
Jeg stemmer for køb af ølsæt det lyder spændende!
Gode projekter all over, især med nul madspild ideerne. Fedt.
Så har jeg også fået købt mig et lidt for stort sæt - og malt, humle og gær til 15 liter IPA!
Sådan! Jeg venter spændt på opfølgning... Så må jeg vidst også igsng med at brygge noget mjød