Mad og drikke

158 readers
4 users here now

For billeder, spørgsmål, diskussioner og alt relateret til mad og drikke - lige hvad madhjertet begærer!

Opslag på fællesskabet skal være relateret til mad eller drikke, og opslag og kommentarer skal altid overholde feddit.dk's regler.

Hvis du har problemer med at uploade dit billede er det nok større end 10 MB (lagerplads er dyrt). Prøv eventuelt at konvertere billedet til webp, eller upload til catbox.moe i stedet og post et link til billedet i stedet for at uploade det.

founded 2 years ago
MODERATORS
176
 
 

Dette er tråden, hvor man kan snakke om sine madkreationer og madoplevelser fra ugen der er gået (næste uges madplaner er dog også velkomne).

Uanset om det er pasta med ketchup eller en crème brûlée der har været på menuen, er man velkommen til at dele det!

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver søndag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk.

God søndag!

177
 
 

Hovedet er af massivt marcipan og resten er marmorkage, som jeg lærte er en blanding af sandkage og chokoladekage.

178
 
 

Dette er tråden, hvor man kan snakke om sine madkreationer og madoplevelser fra ugen der er gået (næste uges madplaner er dog også velkomne).

Uanset om det er pasta med ketchup eller en crème brûlée der har været på menuen, er man velkommen til at dele det!

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver søndag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk.

God søndag!

179
 
 

Grevindesyltetøj er lige dele æble og hyldebær. Min favorit over alle slags syltetøj. Her har jeg så forsøgt at blande brombær i og skabt en endnu mere udsøgt udgave.

Løb hurtigt tør for glas (som man nu altid gør) så måtte bruge hver et glas jeg kunne finde i køkkenet og mere til. Selv et honningeglas måtte tages i brug til den sidste slat.

180
 
 

Dette er tråden, hvor man kan snakke om sine madkreationer og madoplevelser fra ugen der er gået (næste uges madplaner er dog også velkomne).

Uanset om det er pasta med ketchup eller en crème brûlée der har været på menuen, er man velkommen til at dele det!

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver søndag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk.

God søndag!

181
 
 
182
1
submitted 2 years ago* (last edited 2 years ago) by HejMedDig@feddit.dk to c/mad@feddit.dk
 
 

Min dejlige kone har besluttet sig at mestre pizzaens kunst. I går aftes blev først forsøg indtaget ved vandkanten. Faconen var måske lidt funky, men smagen var i top!

Begge var lavet på hjemmelavet surdejsbunde

Pizza #1

  • Mascarpone
  • Kartofler i tynde skiver
  • Rosmarin
  • Serranoskinke

Pizza #2

  • Mascarpone
  • Mortadella
  • Pistacienødder
  • Mørk crema di balsamico
  • Syltede rødløg